Rozjíždíme Facebook Collaborative Ads

Už jste slyšeli o collaborative ads? “Reklamy ve spolupráci” Facebook představil globálnímu trhu již v roce 2019, v Česku se tento formát zatím ale příliš nerozšířil. U nás jsme proto collaborative ads letos pojali jako výzvu a rozhodli se je s našimi klienty vyzkoušet. V čem tato forma dynamické reklamy spočívá a jaké jsou její výhody? Čtěte dál!

Collaborative ads 101

Collaborative ads spadají do kategorie dynamických reklam. Jsou tedy vhodné primárně pro e-commerce kampaně, které cílí spíš na mobilní zařízení. Právě mobilní online nakupování je v kontextu současné celosvětové situace o to víc relevantní. Klíčovou charakteristikou tohoto formátu je spolupráce: collaborative ads se totiž zakládají na partnerství mezi značkami a maloobchodníky za účelem online prodejů. V praxi to znamená, že značky mají možnost spouštět marketingové social kampaně pro vlastní produkty a zvyšovat si tak prodeje na webech či aplikacích třetích stran maloobchodníků. Typickým příkladem značek, které mohou z collaborative ads těžit, jsou FMCG značky nebo třeba značky kosmetiky či elektroniky, jež nejsou zcela schopny doměřit efekt svých kampaní v rámci klasického offline nákupu v supermarketech, ale jejichž produkty nabízejí i online prodejci. 

Postup nastavení reklamy ve spolupráci není vůbec složitý. Maloobchod z katalogu, který používá pro své vlastní dynamické reklamy, vytvoří segment s vybranými produkty a tento segment nasdílí do reklamního účtu dané spolupracující značky. Tento účet musí být vytvořený specificky pro účely collaborative ads s daným partnerem (pro více partnerů je tedy nutné víc účtů). Značka tuto malou část katalogu může používat ve svých kampaních s dynamickými reklamami, které oslovené uživatele odvedou právě na web maloobchodníka, kde mohou nákup dokončit. Kruh se tedy uzavírá. Facebook samotný sepsal seznam doporučení pro efektivní nastavení kampaní s collaborative ads, přečíst si jej můžete zde.

 

Jaké jsou výhody collaborative ads?

Hlavní výhodou takového řešení dynamických reklam využívajících katalog je jeho funkčnost: collaborative ads jsou výbornou variantou pro značky, které nemají vlastní eshopy, ale jejich produkty se v online prostředí prodávají. Značka tedy může podpořit prodej svých vlastních produktů v rámci konverzních kampaní i bez eshopu, a zjistit tak něco víc o chování svých zákazníků v konverzních kampaních. Collaborative ads zároveň pomáhají odvádět nové potenciální zákazníky na web maloobchodníka, který díky nim snadněji naváže spolupráci se značkami a rozšíří svůj dosah.

Dostupná je samozřejmě i měřitelnost kampaní s collaborative ads. Značka může běžné metriky jako jsou dosah či konverze sledovat ve svém Správci reklam. Efektivitu reklam ve spolupráci i jednotlivých produktů poté mohou doměřit v sekci Přehled účtu a Reportování obsahu. Značky bez eshopu tak mají jedinečnou šanci poznat a vyčíslit, jak se jejich potenciální zákazníci chovají v rámci e-commerce. I maloobchodník může sledovat, nakolik mají reklamy dopad na konverze na jeho webu a jak moc je spolupráce s danou značk-ou výhodná.

Facebook se samozřejmě postaral o bezpečnost takového sdílení. Správa reklam mezi účtem značky a systémem maloobchodníka je bezpečně oddělena, značka má tedy přístup pouze k údajům týkajících se nasdíleného segmentu, tudíž nedochází k nedobrovolnému sdílení dat. Maloobchodník má samozřejmě přehled o reklamách, které značka se segmentem jeho katalogu spouští, protože tyto reklamy sám schvaluje. 

Obě strany tedy z collaborative ads těží výhody, ať se jedná přímo o prodeje, nové poznatky o výkonu značky a o chování zákazníků nebo navazování obchodních kontaktů.

Povedené spolupráce

Facebook už prezentuje poměrně velké množství tzv. success stories, které inzerenti s collaborative ads zaznamenali s různými produkty. Například značka plenek Huggies ve Vietnamu využila collaborative ads k odvodu zákazníků na web prodejce Lazada, díky čemuž měli 3,8x vyšší ROAS, 3,4x vyšší počet týdenních prodejů a cena za prodej se snížila o 21 %. V kampani se zaměřili na matky ve věku 22-45 let a na remarketing fanoušků Huggies.

Xiaomi, který nabízí produkty ze zcela jiného spektra než Huggies, se s collaborative ads dočkal ještě lepších výsledků. Kampaně s dynamickými carousely, které vedly na weby prodejců Lazada, JD a Shopee v jihovýchodní Asii a které se zaměřily na remarketing návštěvníků webu, vedly k výborným výsledkům: ROAS na webu Lazada se zvýšil téměř 30x, v eshopu JD došlu k 31% nárůstu prodejů a Shopee zaznamenal o 37 % víc zobrazení cílové stránky.

O dalších úspěších tohoto formátu si můžete přečíst přímo na webu Facebooku.

 

Výhled do budoucna a naše zkušenosti

Nyní je tedy na českých reklamních agenturách, aby se success stories, kterými se Facebook chlubí, rozšířily i o úspěchy značek v České republice. Mezi české partnery pro reklamy ve spolupráci se momentálně řadí například Alza, Mall, Košík, Heureka nebo Notino (kompletní seznam maloobchodníků najdete zde). Prostor pro spolupráci se značkami na místním trhu tedy je a my se toho musíme zhostit, abychom plně využili potenciál e-commerce kampaní na sociálních sítích. 

U nás nyní collaborative ads testujeme s produkty z portfolia značek Heineken ve spolupráci s eshopem Košík.cz a těšímě se na první výsledky. V plánu máme tento formát nabídnout i ostatním klientům, pro které je tento druh kampaní vhodný, například značky nabízející elektronické spotřebiče či drogistické zboží.

Zaujaly vás collaborative ads a myslíte si, že by vaši značku posílily? Obraťte se na nás! Máme za sebou mnohaleté zkušenosti a nebojíme se nových výzev. Věříme, že vám s výběrem ideálního maloobchodníka, propojením se značkou a se správou reklamní kampaně pomůžeme ke spokojené kolaboraci všech stran. 

 

Zdroje

https://www.facebook.com/business/m/collaborative-ads
https://www.facebook.com/business/success/huggies-vietnam#
https://www.facebook.com/business/success/xiaomi#
https://www.facebook.com/business/success/categories/collaborative-ads
https://business.facebook.com/collaborative ads/retailer directory
https://newsfeed.cz/collaborative-ads-jsou-nyni-globalne-dostupne/
https://topdigital.agency/generate-more-sales-with-facebook-collaborative-ads/