Psal se leden 2018, když nám na stole přistál brief od Walmarku k založení Facebook profilu pro značku Idelyn. Na první pohled rutina. Až na to, že tentokrát se nejednalo o vitamíny ani trávicí tabletky. Idelyn totiž řeší primárně dvě věci: vaginální infekce a problémy močových cest. Zatímco se nám při čtení zadání začaly potit ponožky, v mysli nám vyvstalo hned několik palčivých otázek.
Jak k tématu vůbec přistoupit, aby ženy chtěly poslouchat? Tak, aby obsah přinášel nějakou přidanou hodnotu? Tak, aby nám Facebook schválil reklamu? Každý text, který poputuje do světa, musí navíc být v souladu s legislativou, která přísně diktuje, co smíme a nesmíme komunikovat. Hmm.
Jak tedy přesvědčit ženy o tom, že by měly pečovat o své intimní zdraví, aniž bychom zdvihali výhružný prstík? K nalezení funkční strategie jsme se vrátili k samotnému jádru – poslání Idelynu. To totiž sahá daleko za hranicemi intimního zdraví a zdraví močových cest. Podle slov značky je posláním Idelynu: “přinášet obnovu ženského sebevědomí v tom nejširším smyslu.” To znamená bořit mýty a tabu obklopující ženské zdraví a motivovat ženy, aby o něm mluvily bez ostychu. Ženy se o těchto tématech nechtějí bavit, ale měly by. Místo chození po špičkách jsme se rozhodli být přímočaří a sebevědomí.
Pravda je taková, že ženy tyto intimní problémy řeší, ale spíše se svými kamarádkami. Pokud s námi měly ženy mluvit a naslouchat naším radám, museli jsme se tedy stát jejich parťačkami. Online.
Ale s kamarádkami se taky nebavíte jen o vaginálních infekcích a zánětech močového měchýře. Probíráte spolu i jiné “ženské” věci. Správná kamarádka není jen poradkyní, je taky vrbou a bavičkou. Naší strategií bylo učinit z Idelynu přesně takovou kamarádku.
Kromě intimního zdraví jsme s nimi tak začali řešit i ostatní radosti a úskalí života ženy – náladovost a záchvaty všežravosti když máme “své dny”, body image, péči o své tělo atd. Produktové a edukační posty jsme proto kombinovali s odlehčeným lifestyle obsahem.
S touto obsahovou pestrostí a ležérním tone of voice jsme chtěli vybudovat platformu, kde se uživatelky nemusí bát vtipkovat nebo mluvit o vážných tématech okolo intimního zdraví. Abychom tuto přátelskou atmosféru nenarušili, komunikovali jsme i sales produktové posty v kontextu každodenního života žen. Místo toho, abychom produkt jen tak “připlácli” k fotce z fotobanky, jsme ho zakomponovali do prostředí, se kterým se ženy dokážou ztotožnit.
Pečovat o zdraví močových cest a o intimní zdraví je důležité. Jakmile ale budeme zdvihat výhružný prstík nebo strašit, ženy spíše vyděsíme a Facebook nám ještě zamítne reklamu. Jak ale mluvit o močovém měchýři bez použití obrázku močového měchýře nebo o vagíně bez...no vagíny? Prostě to chce trochu humoru a kreativity, metafor a ilustrací.
Pokud jsme mluvily o vagíně, použili jsme jiné symboly: mušličky, květiny, broskvičky. Jak komunikovat, že Urinal Akut pomáhá vyplavit bakterie z močového měchýře? Co třeba z krabičky udělat vodní raketu? Obzvláště u produktových postů, jsme na kreativitě nijak nešetřili a kromě statických postů jsme vytvořili i fake carousel nebo vytvořili fake storytellingovou galerii.
Během dlouhodobé komunikace se nám podařilo zvýšit brand awareness značky (cíl klienta) a vybudovat solidní komunitu fanynek, které s námi aktivně komunikují. Ukazatelem úspěšnosti pro nás nebyl jen počet interakcí, ale také celkový sentiment. I přesto, že se jedná o poměrně kontroverzní téma, 90 % komentářů je pozitivního charakteru.
Průměrný Estimated Ad Recall Lift Rate u našich příspěvků činí 13,1 %, z toho u třetiny se tato hodnota dostala nad 15 % a ty nejúspěšnější dokonce přes 20 %.
Máme radost, že jsme se s Idelynem jsme se taky dostali na short list v rámci soutěže Fénix obsahového marketingu.
Z Facebook profilu Idelynu se nám totiž podařilo vybudovat místo, kde se ženy mohou uvolnit, mluvit o citlivých tématech otevřeně nebo prostě se prostě jen zasmát nad svými ženskými problémy. A to v úzkém propojení se značkou.