38 důvodů proč pracovat v Bistro Social

“Hele, co takhle napsat článek ve stylu 10 důvodů proč pracovat v Bistro Social,” ptal jsem se na pravidelné poradě se šéfy týmů před týdnem. “Jako proč ne, ale co kdyby to řekli naši lidi sami,” dostalo se mi odpovědi. Nakonec se nám jich sešlo přesně třicet osm, pro zachování maximální autentičnosti je necháváme v původním znění. Přijměte naše pozvání na komentovanou prohlídku toho nejlepšího, provede vás náš šéf Ondřej.

Gastroporno!
ovocíčko
- snídaně v kanclu
- umístění v centru asijský kuchyně
- občas kolegy přes víkend napečou sladkosti a donesou do kanclu

Jídlo pro nás není jenom palivo k přežití (i když by naše pumpičky asi nesouhlasily :-)), ale umíme si ho taky pořádně užít. Proto máme pro všechny spoustu ovoce zdarma až na pracovní stůl, vlastního kuchaře, který ti ráno spíchne i vejce Benedikt, a holešovickou tržnici hned naproti, takže o dobrou Indii nebo Vietnam už nikdy nebudeš mít nouzi. A kdyby to všechno nestačilo, o zbytek se postarají naše týmové vařilky (myšleno genderově neutrálně) pravidelným přísunem domácích dezertů.

Image may contain: food

Flexibilita!
- možnost HO – ať už proto, že tě skolila nějaká rýmička a nechceš roznášet bacily dál mezi kolegy,  nebo ti jen mají dovézt nábytek, granule, whatever…
- nejdůležitější je stihnout svoji práci (a spokojenost klienta), ne být v práci od 9 do 6
- nevyhovuje ti pracovat celý den v sedě? nevadí, můžeš u toho stát, válet se ve fatboyi nebo v dětském koutku…

Tohle trochu souvisí s celkovou firemní kulturou, kterou stavíme hlavně na zodpovědnosti. Nemáme nesmyslný rigidní pravidla, nepotřebujeme směrnice, abychom věděli, co máme dělat. Vymyslet toho můžeme opravdu hodně, klíčová je vzájemná důvěra a spokojenost klientů.


Kancly a všechno kolem nich!
- Dog friendly office … (ne pro každýho :D ehm)
- fajn pracovní prostředí (moderní kancly, ideální poloha – možná je to klišé, ale taky to vždycky není samozřejmostí)
- Kafe (ale az ked ho zmenia :D)
- Můžeš uhodit svého šéfa :)

Od dob, co jsme se z větrné hůrky na Kavkách přestěhovali jako každá správná agentura do Holešek, se nám zvedla i kvalita života v našich kancelářích. Máme opravdu hodně prostoru, super výhled a jako bonus taky vlastní gym, ve kterém si můžeš se mnou potrénovat MMA, s pacifičtějšími kolegy zaskočit na jógu a nebo se jít jen tak protáhnout na TRX. Je to na tobě.


Hodně neformální atmosféra!
- černý humor <3
- namísto korporátních nesmyslů (jako dresscode, kvantum meetingů a formality) můžeš být sám sebou
- k tomu dress codu – každé ráno když obouvám tenisky, jsem štastná, že nemusím do lodiček, nemusím kontrolovat tloušťku ramínek a délku sukně”
- žádné vykání
- tvůj šéf poslouchá ruské skáčko
- uvolněná atmosféra, otevřenost, respekt
- v neposlední řadě – agenturní slevová kartička do sexshopu (díky, nejmenovaný kliente)

Pár pracovních kolektivů už jsem vystřídal a ještě nikdo mě nepřesvědčil, že by vykání, formální hadry nebo vyplňování timesheetů zvyšovalo produktivitu nebo spokojenost týmu. Proto na tyhle věci u nás nenarazíš.


Naši lidi!
- sme super tým a pomahame si, táhneme za jeden provaz
- jsme parta lidí rozdílných zájmů, povahy, názorů, stylu...a přece si rozumíme :)
- super parta kolegů a i když jseš nasranej, tak tě pobaví a zlepší náladu (jako bonus břišáky ze smíchu)
- ať se děje cokoliv, nikdy v tom nejseš sám
- vzájemná důvěra
- možnost přispět svým názorem, vzájemný dialog
- tvé kolegy tě toleruji, že jsi z vychodu :D a máš svoje zvyky, mluvíš trochu česky jinak a tak…
- když se stane fuck-up, podržíme se a bereme ho jako ponaučení (nejsi vyřván a následně vykázán brečet do kouta s čepicí s nápisem “osel” za zvuku zvonce a volání “shame, shame”)
- něco nevíme? zeptáme se! I od toho tu kolegové jsou: vzájemné předávání zkušeností, znalostí, fajn synergie obsahu i výkonu

Kolektiv. Tohle slovo se v individuálním hodnocení objevovalo nejčastěji, když jsme se ptali na největší benefit práce u nás. Faktem je, že mezi sebe nevezmeme každého. Trávíme spolu hodně času a proto je pro nás nutné, abychom si vzájemně rozuměli. Prostě taková dospělejší verze dětského tábora.  

Image may contain: 12 people, people smiling, shorts, outdoor and nature

Vzdělávání!
- ak ozaj chces a snazis sa, za kratku dobu sa naucis vela veci, nikto ta nebrzi a mas sa kam posuvat → prostor pro další vzdělávání, rozvoj
- skolenia priamo od FB, eventy, workshopy a taylored akce len pre nas
- vzájemné vzdělávání
- možnost poradit se (i s kolegy z dalších firem v budově), můžeš si ušetřit spoooustu googlování

Sociální média jsou extrémně dynamický obor, který pokud přestanete sledovat na pár měsíců, pravděpodobně vám ujede vlak. Díky naší mateřské síti máme nadstandardní přístup přímo k platformám, které k práci používáme. Takže se občas koukneme do centrály Facebooku v Dublinu, nebo nás přijedou školit naši accounti z Varšavy.

Image may contain: 5 people, people smiling, people standing

Přístup k práci
- často si mákneš, ale radost z výsledků a spokojenost klienta za to stojí
- máš prostor pro samostatnou práci
- slovo “šéf” znamená člověk, co tě podrží, zastane se tě a má víc zkušeností, ne despota, co nerozumí tvé práci
- teambuildingy, společné akce

Jo, pořád je to práce v agentuře – deadliny, klienti, občas stres, ale taky neupadneš do stereotypu a za velmi krátkou dobu se toho opravdu hodně naučíš. Pokud tedy chceš. Veškeré naše fungování zakládáme na důvěře a odpovědnosti, nic si nemusíš “odsedět”.


Výsledky
- jen málokdo se může pochlubit 27% konverzním pombearem 💪
- vidíme “za oponu”, tedy co běžný uživatel nevidí – může se hodit i v běžném životě (v pozici uživatele), člověk je více kritický, nenechá se jen tak nachytat
- máš klienty, se kterými máš možnost zkoušet nové věci a tak se rozvíjet
- mít možnost aktivního zapojení do něčeho velkého, nového a zajímavého

Z one-man-show jsme se během necelých čtyř let stali více než dvacetičlenným týmem, který na pravidelné bázi servisuje přes 60 značek. Máme vlastní foto a videoprodukci. Mediální budgety našich klientů počítáme v řádech milionů korun měsíčně. Naše kreativní výstupy využívají centrály globálních značek a na ostatních trzích. Ale ta úplně nejvíc skvělá zpráva je, že jsme se z toho všeho pořád nezbláznili a držíme si spirit Bistro Social dál, úspěchům i růstu navzdory. :-)