Příběh, který má koule!

S Timem a Luďkem jsme se viděli poprvé loni na podzim. Tim, hudební producent z Londýna, a Luděk, zkušený provozní známého podniku Divinis Zdeňka Pohlreicha, se rozhodli společně rozjet novou burgerárnu na Vinohradech. Od začátku jsme si vzájemně sedli a když pak po pár měsících přišli s informací, že nakonec od původního konceptu upouštějí a budou se věnovat prodeji masových koulí, zbystřili jsme. Tohle tady široko daleko nikde není a pokud se to dobře uchopí, mohla by to být pecka!

Na začátku května je pak konečně jasno – koncem měsíce otvíráme. Komunikační plán máme víceméně připravený, promo fotky nafoceny. Zbývá už jen najít, oslovit a hlavně nadchnout vhodné influencery. Dva dny před oficiálním otevřením pořádáme pro malou skupinku přátelskou VIP ochutnávku. Bez placené či jinak dohodnuté spolupráce. Se zbytkem pracujeme individuálně.

Paralelně začínáme spolupracovat také se zástupci tradičních médií. Na návštěvu se k nám zastaví redaktoři z Eura, Hospodářek, Newsweeku a pár dalších. V den D tak napjatě očekáváme zprávy přímo z terénu… Kolem druhé přichází telefonát od Luďka: „Mohli byste dát na FB zprávu, že se moc omlouváme, ale že už jsme dneska všechno prodali?“ Po třech hodinách od zahájení provozu! Takhle nějak vypadá podnikatelský sen.


Jasně, první den, dalo se to čekat, říkáte si možná. Ale jak to s nimi vypadá teď, ha? Tak se pojďme podívat na trochu čísel. Na Facebooku jsme nasbírali přes dva tisíce fanoušků, na Instagramu pak přes pět stovek. Celkem se nám podařilo (kumulovaně) zasáhnout v rámci vlastních kanálů 320 000 uživatelů, to vše s minimální investicí do mediální podpory. Vyzkoušeli jsme novinky jako Facebook Local Awarness nebo Instagram Stories. Díky spolupráci s influencery se o našem podniku dozvědělo až 144 000 unikátních uživatelů. Také se nám podařilo získat přes 10 výstupů v tradičních médiích s hodnotou v řádech stovek tisíc korun. Sledujeme a moderujeme komunikaci na Trip Advisoru, Yelpu, Foursquare. Tedy, spíše pročítáme pozitivní recenze a počítáme hvězdičky. 

A co je na tomhle příběhu to úplně nejdůležitější?  Především to, že jsme pomohli uspět opravdu skvělému místu, které v Praze jednoduše chybělo. Luděk s Timem vyladili Brixton Balls téměř k dokonalosti, úžasné jídlo jde ruku v ruce s přátelskou atmosférou. I proto jsme rádi, že tato původně projektová záležitost přerostla v kontinuální spolupráci. Máme totiž rádi klienty, co mají koule!